Po kelių dienų viešnagės Bankoke, šiandien nepilnom
keliom savaitėm atsisveikinam su šiuo milijoniniu megapoliu ir keliaujam toliau
pažinti nuostabų tajų kraštą. Tolimesnis mūsų maršrutas veda į nedidelį miestelį,
įsikūrusį 130 km į vakarus nuo sostinės– Kanchianaburį.
Neabejoju, kad smalsu, kuo šis miestelis toks
ypatingas, ir ko į jį traukia gausybė turistų? Na, pats miestelis gal ir nebūtų niekuo
ypatingas, jei ne žymiausias jo objektas – geležinkelis bei geležinklelio
tiltas, kuris čia vadinamas "Death
railway" bei primenantis mums
Antrojo Pasaulinio karo žiaurumus. Šią 415 km ilgio
geležinkelio liniją, turėjusią susijungti Bankoką ir Rangūno miestą Birmoje,
statė japonai, kurie buvo užėmę Tailandą ir Birmą, ir kurie norėjo padaryti lengvesnį
Birmos pasiekimą per džiungles. Kelias buvo pastatytas
triskart greičiau nei planuota, tačiau pareikalavo daug aukų. Statyboms buvo
pajungti tūkstančiai karo belaisvių, kurie sunkiai pakėlė pragariškas darbo
sąlygas ir dažnai mirdavo. Šią istoriją išgarsino P.Boulle knyga ir filmas“ Kwai upės tiltas“, pelnęs net
septynis Oskarus.
Taigi į Kachanaburį planuojam nupukšėti traukinuku, kuris
iš traukinių stoties startuos 14 val.. Iki Kančiabuti nuo Bankoko atstumas visai
nedidelis– tik apie 130 km, tačiau kelionės trukmė – net 2,5 – 3 val. Žodzžu,
Tailande planuojantis maršrutą reikia žymiai daugiau laiko nei įprastai skirti
skirti nuvykimui nuo taško A iki B, atstumai čia ne taip greitai įveikiami kaip
norėtųsi ar galima būtų tikėtis.
Nors laiko, atrodo, jog turim dar sočiai iki
pietų, tačiau vartytis lovoj sau ilgai neleidžiam, mat nuvykimas iki šios
traukinių stoties, žvelgiant pagal žemėlapį, keblokas. O be to, ir pastarasis traukinys šiandien paskutinis: pavėluosim ir liksim musę kandę...o mes to labai
nenorėtume...juolab esam jau sumokėję už šios nakties apartamentus
Kanchianaburyje
Pradėję pakuotis daiktus ir į kuprines „kišti“
apdarus, su kuriais atvykom iš savo šiaurės, pamatėm, kad esam pernelyg
apsikrovę ir tikrai nėra jokios prasmės su savim temptis tai, ko tikrai atostogų
metu neprireiks. Ir štai mūsų puikusis hostelis mesteli mums puikų pasiūlymą –
užsisakantiems jų viešbutyje nakvynę per 2 savaites, galime savo daiktus
palikti saugoti visiškai nemokamai. Puiku! Rezervuojame nakvynę kelionės
pabaigai prieš skrydį, ir mūsų bagažas- jau nebe galvos skausmas ir nebe
papildoma našta.
Taigi o dabar į trasą ieškoti gana gūdžiam užkampy
esančios traukinių stoties, iš kurios turi išpukšėti mūsų traukinys į
Kanchianaburį...Skytrainas... metro... plaukimas upe valtim...išlipam krante,
iš kurio lyg ir turėtume pasiekti stotį. Vėl įkyriai siūlosi taxi, tuk-tuk‘ai,
bet mes dėl kelių šimtų metrų pavežėjimo visai nenorim gadintis nervų ir
nuotaikos su vairuotojais. Einam savo kojytėm, saulytė svilina be jokio
gailesčio, prakaitas upeliais bėga, klausiam vietinių, kad bent parodytų,
kurioj pusėj ta stotis...Klausiam
angliškai, bet jie tik plačiai šypsosi, rankomis skėsčioja...tada pasitelkiam
visus savo vaidybinius sugebėjimus, puškuojam, čiuk-čiukinam kaip traukinukai,
kad tik susikalbėtume...na, bet mūsų čiuk čiuk jie supranta kaip tuk-tuk, puola
stabdyti taxi... Nebetenkam kantrybės, galų gale pakalbintas policininkas linksi
galvą ir rodo, kad teisinga kryptimi einam ir ten kažkur, mostelėjęs ranka, yra
mūsų ieškoma stotis.
Atsikvepiam - bent jau teisingam kely esam. Netrukus
prieinam gana šiurpokai atrodantį pramoninį rajoną, tokių turistų kaip mes
aplinkui nematyti, matom didžiulį nedirbantį turgų - toks grynai lūšnynų rajoniukas.
Viena paguoda – matome nutiestus bėgius. Klausti vietinių beveik beviltiška, o
be to, norėjosi tas vietas kuo greičiau bėgte prabėgti, o ne dar su kuo nors į
kalbas leistis. Jau nebeeinam, o skuodžiam, aš vos pasivelku paskui Mindaugą.
Dar
šiek tiek paklaidžioję, pamatom nedidelę stotelę su vienu stovinčiu traukinuku.
Atsipučiam, nepavėlavom!
Nusiperkam bilietą, kuris juokingai pigus: apie 100
batų (vos 8 litai) žmogui. Dar valandžiukė lieka iki traukinio išvykimo. Mindaugas
jau nebeturi nė mažiausio ūpo kažką apžiūrinėti, tai aš tada viena keliauju
pasitrinti po turgelį bei nupirkti ką nors užkrimsti gana netrumpai kelionei
traukiniu.
Beje, čia pirmą kartą Tailande nusiperkam „coca-colos“
ir be galo nustebina jos „kainytė“: vos 1 litas už 0,5 buteliuką, kai Lietuvoje
triskart brangiau.
Na va, ir, mūsų traukinukas: visi langai , durys
atidaryti, vos puška, labiau primena siauruką nei traukinį. Įsitaisom patogiai
. Šalia mūsų sėdi tokia stamboka tailandietė, kuri visą kelionę be perstojo
traukė maisto ryšuliukus vieną po kito ir valgė, valgė, ir kas mus labiausiai
stebino ir šokiravo - šiukšles mėtė tiesiog pro langą.
Kelios su puse valandų kelio - ir mes Kanchanaburyje.
Deja, jokio žemėlapio stoty nepavyksta susirasti, info punktas, nors toks ir
yra, irgi niekuo negali padėti, belieka gelbėtis savo turimais ištekliais – o tai
yra nepamainomasis „Lonely planet“ vadovas po Tailandą. Tačiau mūsų turimame
žemėlapyje nėra būtent tos gatvės, kurioje
yra mūsų viešbutis. Vėl tuk-tuk‘ai stoja ir siūlosi pavežti, tačiau kadangi iki
mūsų siūlomos kainos jie nenusileidžia, mes irgi griežtai atsisakom jų
paslaugų. Išeinam į judrią, spėjam turėtų būti pagrindinę gatvę, užeinam į
motorolerių parduotuvę ir klausiam savo viešbučio. Moterėlės nekalba visai angliškai,
tačiau žaibišku greičiu puola mums ieškoti savo kolegos, kuris, rodo jos
gestais, tikrai mums padės. Ir iš tikrųjų tuoj atbėga be galo malonus vyras ir
nupasakoja kaip surasti viešbutį. Po 15 min mes jau džiaugiamės savo puikiai
apartamentais, kurie įsikūrę ant pačios Kwai upės.
Viešbutis ne tik pigus, bet ir labai tvarkingas, visiškai naujas, su plačia lova, kondicionieriumi, balkonu ir, aišku, svarbiausia – vaizdu į upę...
Viešbutis ne tik pigus, bet ir labai tvarkingas, visiškai naujas, su plačia lova, kondicionieriumi, balkonu ir, aišku, svarbiausia – vaizdu į upę...
Pasidžiaugę apartamentais, skubam pasidairyti ir po
patį Kanchianaburį miestelį. Aš, aišku, dar įkalbu Mindaugą, kad šiandien
privalom apžiūrėti ir garsųjį tiltą. Mindaugas bando atkalbėti, kad tai visai
kitame miestelio gale ir teks nemažai paeiti iki jo. Na, bet kaip žinia, man
pasivaikščiojimų per daug nebūna, todėl leidžiamės ieškoti įžymiojo statinio. O
eiti iki jo išties nemenkas gabaliukas...o mes šiandien dar beveik nieko burnoj
neturėję...Na, bet guodžiau ir motyvavau Mindaugą, kad tik kai prieisim ir pasivaikščiosim
garsiuoju tiltu, tai jau tokia vakarienę užsisakysim, kad sprogsim nuo
gausybės...
Pavaikščiojome geležinkelio tiltu, pastatytu per
Kwai upę.
Anot Mindaugo, tas geležinkelio tiltas, nieko jis
ten ypatingo. Na taip, tiltas kaip tiltas, jei nežinotum istorijos ir skaičių, kiek dešimčių tūkstančių žmonių gyvybių jis kainavo.
Geležinkelio tiesimo istorija iš tiesų siaubinga – dešimtys tūkstančių karių padėjo galvas nelaisvėje, statydami geležinkelį per nepraeinamas džiungles ir kalnus, kariai susirgo maliarija, dizenterija ir kitomis baisiomis ligomis, o dar japonai teduodavo jiems per dieną vos po vieną saują ryžių. Jų politika buvo tokia: silpnas belaisvis nesukels maišto. Nežmoniškomis salygomis belaisviai be jokios technikos, tik su metaliniais strypais kirto uolas. Geležinkelis turėjo eiti ir per Birmą iki Kinijos, kad vėliau japonai ten galėtų nuvežti savo karius ir, užėmę Kiniją, laimėtų karą. Geležinkelio linija turėjo tęstis 415 km, o jos statybą buvo numatyta užbaigti per penkerius – šešerius metus, tačiau darbai buvo kaip įmanoma spartinami, ir geležinkelis buvo nutiestas vos per 16 mėnesių.
Geležinkelio tiesimo istorija iš tiesų siaubinga – dešimtys tūkstančių karių padėjo galvas nelaisvėje, statydami geležinkelį per nepraeinamas džiungles ir kalnus, kariai susirgo maliarija, dizenterija ir kitomis baisiomis ligomis, o dar japonai teduodavo jiems per dieną vos po vieną saują ryžių. Jų politika buvo tokia: silpnas belaisvis nesukels maišto. Nežmoniškomis salygomis belaisviai be jokios technikos, tik su metaliniais strypais kirto uolas. Geležinkelis turėjo eiti ir per Birmą iki Kinijos, kad vėliau japonai ten galėtų nuvežti savo karius ir, užėmę Kiniją, laimėtų karą. Geležinkelio linija turėjo tęstis 415 km, o jos statybą buvo numatyta užbaigti per penkerius – šešerius metus, tačiau darbai buvo kaip įmanoma spartinami, ir geležinkelis buvo nutiestas vos per 16 mėnesių.
Buvo
paskaičiuota, kad kiekvienas geležinkelio pabėgis atitinka vieną paaukotą
gyvybę. Kai tai žinai, išties negali likti abejingas ir negali nebėgioti šiurpuliukai juo vaikštant...
Be galo gražus ir užburiantis vakaras ant Kwai upės... tolumoje matosi Budos skulptūra, laiveliai...
Beje, vienai minutei pasijutom tarsi žvaigždės...
Prie manęs prieina mergaitės , rodo telefoną ir klausia „photo“? Aš pamanau,
kad nori, kad jas nufotografuočiau, linkteliu galvą ir tuoj pat šalia manęs
atsistoja viena mergaičiukė, kita – mus fotografuoja, tada jos greitai
apsikeičia, ir su manim fotografuojasi jau kitai mergaitė.
Vėliau šios mergaitės dar ir su kitom savo draugėm
pribėga prie Mindaugo ir su juo darosi fotosesiją...Smagiai pasijuokiam ir
nutariam, kad tikrai nelengva tų žvaigždžių dalia, jei kievieną kartą taip
pasirodžius viešumoje, turėtum su gerbėjais fotografuotis..:))))
Beje, labai nejaukiai ir nesaugiai nuteikia tai, kad
Tailande be galo daug valkataujančių ar net nežinau, kaip pavadinti tiesiog
gatvėje gyvenančių šunų. Sakydama daug, turiu omeny ne vieną ir ne penkis, bet
po kelias dešimtis kiekvienoje gatvėje. Praktiškai prie kiekvienos parduotuvės,
maisto kioskelio slankioja po kelis šunyčius ir tikrai ne pinčerinio dydžio.
Dažniausiai jie būna pamaitinti ir nuo karščio išglebę, todėl žmonių nepuolantys,
tačiau vis gi nežinai, kada gali užtaikyti ant alkano šuns, kuris nepasirodys
toks draugiškas. Dar prieš kelionę perskaitytos kelios nemalonios istorijos,
kaip šunys apkandžiojo turistus, natūraliai iššaukia mano pačios savisaugos
instinktą, todėl bent jau vaikštinėjant Kanchiaburyje, kuriame pamatėme ypatingai daug
valkataujančių šunų, kišenėje nuolat nešiojomės po akmenį...Galbūt jie jautė,
kad su mumis geriau neprasidėti, todėl akmenys taip ir neturėjo progų būti
panaudoti...
Na va, o čia žadėta vakarienė...tikrai be galo gausi, gardi ir aštri...
Po vakarienės dar užbėgam į vietinį supermarketą kelis
“Chang‘us“ nusipirkti, kuriuos gurkšnosim skaičiuodami žvaigždes iš mūsų
balkonėlio ant vandens bei aptardami rytojaus dienos planus.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą