2013-11-07

Atėnai (9 diena)

Vien išgirdus žodį Atėnai prieš akis iškyla per antikinis, filosofinis, mitologinis pasaulis...Dzeusas, Homeras, Afroditė, Sokratas, Aristotelis..kertiniai vardai, kuriuos žino tūlas moklseivis...begalinis istorinis palikimas, unikalūs meno paminklai, mūsų civilizacijos pamatai, kur vystėsi dėmokratija, menai, architektūra, mokslas... visa tai traukia mus pažinti didinguosius Atėnus.

Po bemiegės nakties...uodų apkramtyti, iškamuoti, pavargę, be ūpo ir smarkiai susipykę keliaujam į didingąją Graikijos sostinę. Nuo mūsų kempingo su miesto centru susisiekimas puikus, tereikia pora stotelių pavažiuoti autobusu, vėliau persėdus į metro, išlipame tiesiai prieš Akropolį.

Pirmiausia, aišku, susimedžiojame Atėnų žemėlapį, o tada jau traukiam į žymiausią ne tik miesto, bet ir visos šalies objektą - Akropolį. Darbo laikas nuo 8 val. Kaina - 12 EUR/asmeniui. Šiaip kaina nedidelė įskaitant tai, kad su tuo pačiu bilietu aplankoma dar krūva (tiksliau beveik visi) Atėnų lankytinų objektų.

Pridėti antraštę
Pats žodis "akropolis" reiškia aukštutinį miestą. Daugelis žmonių klysta manydami, jog Akropolis yra ta šventykla, stūksanti ant kalno. Kalno viršūnėje stūkso ne Akropolis, o Pantenonas, didingas tiek nakties tamsoje, tiek dienos šviesoje. Visur vien marmuras, kuris saulės kaitroje tampa labai slidus.
Įžengus pro Propilėjų vartus, išdidžiai pasitinka Pantenonas, sutvirtintas ir paslėptas pastoliais, apsuptas technikos, užgultas gausybės turistų.

Atėnų panorama nuo Akropolio – žvelgiant tolyn liejasi baltas, atrodo, begalinis Atėnų miestas...

Karštis išties nepakeliamas, todėl poros valandų pasivaikščiojimo po griuvėsius mums daugiau nei sočiai.

Adriano vartai - ties šiais vartais, esančiais labai arti Akropolio, antikos laikais buvusi miesto riba.

Lendam keletai minučių į parką, nors trumpam pasimėgauti pavėsiu.

Prieš keliaudama į Atėnus, skaičiau nemažai rekomendacijų, jog tiesiog privaloma pasikelti į Lycabetus arba dar kitaip vadinamą Vilkų kalvą ir pasigrožėti nuo jos atsiveriančia svaiginančia miesto panorama. Po šventos Akropolio kalvos tai antroji žinomiausia kalva Graikijos sostinėje.  Na, jeigu privaloma, vadinasi, privaloma!

Tikėjomės į šią kalvą pakilti funikulieriumi, kuris, pagal mano skaitytus aprašymus, tekainuoja po 2 eurus žmogui, o nusileisti savo kojytėmis ir pasidžiaugti besileisdami gražiais vaizdais. Visų pirma, labai sunkiai ir nemažai teko paklaidžioti, kol suradome patį funikulierių, nes nuorodų į jį tikrai labai mažai matėme. Kai pagaliau tryškome džiaugsmu šiaip ne taip suradę funikulierių, bent jau mane ištiko šioks toks šokas, sužinojus, kad pasikėlimas juo kainuos 7 eurus, ir negali pirkti bilietuko tik į vieną pusę. Na jau ne, 14 eurų už kelių minučių pasikėlimą mes tikrai nemokėsim! Jau geriau savo pilvus pradžiuginsim gardžiais pietumis!

Užkopėm į Olimpą, tai kas mums, jauniems, energingiems, ta kalvelė! Nors ir sunkiai dūsaudami, gausiai prakaituodami, negailestingai kepinant saulei, kopėm mes į tą kalvelę, visgi įveikėme!

Išties nuo 300 m aukščio atsiveria svaiginantys vaizdai bei unikali panorama iki pat Sarono įlankos...

Kalvos viršūnėje stūkso Agios Georgios bažnyčia, veikia restoranas.

Nusileidę žemyn, skubame pasistiprinti. Moussaki – graikų nacionalinis patiekalas, gaminamas iš kepto ėriuko ir baklažanų. – tradicinis graikų patiekalas.

Minios turistų ir kalnai suvenyrų – tik derėkitės, bet nepamirškite, kad graikas pardavėjas rezultate vis tiek jus išdurs...

Pogulio metas ir keturkojams draugamsJ)

Graikijoje pamatysite ištisas gvardijas benamių šunų: gatvėse, kavinėse, kalnuose, miestuose, degalinėse. Tikrai buvau nustebinta tokia jų gausybe. Ir ne vienoje situacijoje labai nejaukiai jaučiausi, matydama mane persekiojančius tokius didelius šunis. Džiaugiuosi tik tiek, kad nei vienas iš jų nebuvo agresyvus, o gal laiku spėjau pabėgti:)))

Beje, Graikijoje benamius šunis žudyti draudžia įstatymas. Patiems graikams jie tapę miesto dalimi, ir jie jų net nepastebi.

Nemenkai išsunkė ir išvargino diena Atėnuose...bėgam kur mažiau šurmulio, chaoso, kur oras švaresnis. Nors tai ir ne tas miestas, į kurį labai trauktų sugrįžti, bet mes dar sugrįšim su savo mažąja Atėne į Atėnus...